BRATISLAVA – Ak by sme rokovanie o všeobecne záväznom nariadení (VZN), ktorým by chcelo Hlavné mesto SR Bratislava zaviesť do praxe jednotnú parkovaciu politiku v meste, posunuli ešte o dva mesiace, dlhšie o ňom diskutovali a schválili ho vo februári, tak sa nič nestane, tvrdí to bratislavský mestský poslanec Martin Borguľa.
„Aj tak má VZN platiť od prvého marca, návrh by mohol na úradných tabuliach visieť dlhšie, ľudia môžu posielať viac pripomienok a môžeme o ňom diskutovať,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii predseda poslaneckého Klubu pre Bratislavu Martin Borguľa. Ako ďalej dodal, myšlienkovo sa blíži k primátorovmu návrhu parkovacej politiky, podľa neho je však čas na to, aby toto rokovanie mestské zastupiteľstvo na pár mesiacov posunulo.
O návrhu všeobecne záväzného nariadenia majú bratislavskí mestskí poslanci rokovať na stredajšom zastupiteľstve. Prvýkrát o ňom mali hovoriť v novembri, primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal však povedal, že dopravná komisia ešte potrebuje čas na vyhodnotenia pripomienok občanov.
Termín spustenia parkovacej politiky v Bratislave stále nie je známy. Podľa primátora by bolo najlepšie, keby sa na začiatku do jednotnej parkovacej politiky v meste zapojili štyri veľké bratislavské mestské časti Petržalka, Ružinov, Nové Mesto a Staré Mesto. Zavádzanie celomestských pravidiel parkovania však bude mať podľa neho zmysel aj vtedy, ak sa niektorá samospráva do parkovacej politiky nezapojí.
Obyvatelia mestských častí, ktoré sa do spoločnej parkovacej politiky nezapoja hneď, budú môcť požiadať o mestskú parkovaciu kartu a v mestských častiach, ktoré sa do projektu zapoja, budú mať nárok na 50-percentnú zľavu rovnako ako obyvatelia zón, kde bude spoločná parkovacia politika platiť. Mestské časti si budú samé prevádzkovať systém na svojom území. Či to bude internými kapacitami alebo externou spoločnosťou, to bude závisieť od nich. Mesto určuje len minimálny a maximálny rámec ceny rezidentskej karty, výšku poplatkov určujú mestské časti.
Poplatok za parkovanie bude regulačným poplatkom, nemá byť zdrojom príjmov pre prevádzkovateľa. Za jeden kalendárny rok chce mesto od občana s trvalým pobytom v Bratislave za prvé auto v domácnosti vyberať od 20 do 100 eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies