MNÍCHOV - Nemecký výrobca luxusných áut BMW v marci prvýkrát v tomto roku predal na trhu v USA viac áut ako jeho rival Mercedes-Benz z koncernu Daimler.
Prispel k tomu najmä dopyt po športovo-úžitkových modeloch X3 a X5. Konkrétne, predaj X3 v marci stúpol o 43 % a X5 o 35 %.
BMW celkovo predal v marci v USA 31.015 vozidiel, o 1900 viac ako Mercedes. Ale za prvé tri mesiace tohto roka značka BMW na americkom trhu zaostala v predaji za Mercedesom zhruba o 7500 vozidiel.
Už vlani musela pritom automobilka BMW prenechať prvenstvo v predaji luxusných áut Mercedesu a prvýkrát po niekoľkých rokoch obsadila druhú priečku. Generálny riaditeľ Harald Krüger plánuje zareagovať na tento výsledok uvedením až 40 nových alebo zmodernizovaných modelov na trh v priebehu dvoch rokov. To bude najväčšia "obmena" v histórii BMW.
Automobilka BMW pritom vyrába väčšinou sedany, takže je na americkom trhu v nevýhode, keďže tamojší klienti uprednostňujú najmä SUV autá. BMW má síce v ponuke aj SUV modely, ale podľa analytikov nepatria k jej "najsilnejším" kúskom.
Mercedes predal za tri mesiace do konca marca v USA celkovo 79.141 vozidiel a BMW 71.682 áut. Obe firmy sa sústredili na predaj väčších áut s vyššou maržou, aby získali financie na investície do vývoja autonómnych elektromobilov. Mercedes minulý týždeň uviedol, že urýchľuje vývoj elektromobilov a v roku 2022 by chcel uviesť na trh 10 nových modelov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies