Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
24. feb. 2021Matej
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Architektúra a štruktúra indukčného nabíjania
Architektúra a štruktúra indukčného nabíjania
31.07.2014 08:10 Relax
BMW posúva vývoj systémov indukčného nabíjania elektrických a hybridných vozidiel
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
31.07.2014 08:10 Relax

BMW posúva vývoj systémov indukčného nabíjania elektrických a hybridných vozidiel



MNÍCHOV - Radosť z jazdy a dlhodobá udržateľnosť sa neopakovateľným spôsobom spojili v elektromobile BMW i3 a v plug-in hybridnom športovom automobile BMW i8.


Ich vysokonapäťové batérie sa môžu rýchlo a jednoducho nabíjať prostredníctvom nástennej nabíjačky BMW i Wallbox, ktorá je súčasťou komplexnej ponuky elektromobility. Táto sofistikovaná nástenná rýchlonabíjacia stanica dodáva energiu do vozidiel v domácnosti alebo v zamestnaní. Tým sa len podčiarkuje komplexnosť, s akou značka BMW i pristupuje k vývoju produktov a služieb prémiovej udržateľnej mobility. Spoločnosť BMW Group prevzala v tomto smere na seba úlohu priekopníka a nadšene posúva vývoj inovatívnych technológií tak, aby bola jazda s nulovými emisiami z výfukov čoraz príťažlivejšia. Ďalším krokom v dodávaní energie sú systémy indukčného nabíjania vysokonapäťových batérií. Cieľom vývojárov je uviesť do výroby také riešenie indukčného nabíjania, ktoré by nepodliehalo opotrebeniu, jednoducho by sa používalo a zároveň by vyhovovalo nabíjaniu batérií vozidiel BMW i ako aj vysokonapäťových batérií plug-in hybridných modelov, ktoré bude BMW Group vyrábať v budúcnosti.

 

Kľúčovou výhodou indukčného nabíjania oproti konvenčným nabíjačkám je bezdrôtové spojenie medzi zásobovacím bodom a vysokonapäťovou batériou vozidla. Výrobcovia Daimler a BMW Group podpísali dohodu o spoločnom vývoji a implementácii štandardizovanej technológie indukčného nabíjania elektromobilov a plug-in hybridných automobilov. Systém pozostáva z dvoch častí: sekundárneho vinutia v podlahe vozidla a zo základovej platne so zabudovaným primárnym vinutím, ktorá sa bude nachádzať pod vozidlom – napríklad v podlahe garáže. Usporiadanie vinutí a následne aj polí sa odvíja od kruhového tvaru, ktorý poskytuje mnoho veľmi podstatných výhod. Medzi ne patrí mimoriadne kompaktná a ľahká konštrukcia ako aj účinné priestorové usporiadanie magnetického poľa. Elektrická energia sa prenáša cez striedavé magnetické pole, ktoré bezkontaktne vzniká medzi cievkami. Nepotrebuje nabíjacie káble a poskytuje nabíjací výkon 3,6 kW. Táto metóda dosahuje viac ako 90-percentnú účinnosť a batérie sa tak nabijú účinne, pohodlne a bezpečne.

 

Ďalším cieľom vývoja je minimalizovanie času potrebného na bezkontaktný prenos energie. Pri nabíjacom výkone 3,6 kW trvá nabíjanie vysokonapäťových batérií plug-in hybridných vozidiel približne tri hodiny. Plne funkčný prototyp indukčnej nabíjacej stanice nabije model BMW i8 za menej ako dve hodiny. V prípade vyššej kapacity vysokonapäťových batérií elektromobilov možno očakávať, že v budúcnosti by sa nabíjací výkon mohol zvýšiť na 7 kW. To by znamenalo, že batérie modelu BMW i3 by sa pri použití indukčného nabíjania naplnili za noc.

 

Keďže indukčné nabíjanie si nevyžaduje žiadne pripájanie káblov, znamenalo by pre majiteľov elektrických a plug-in hybridných vozidiel výrazné uľahčenie každodenného užívania. Po správnom zaparkovaní nad primárnu cievku stačí vodičovi iba jednoducho spustiť nabíjací proces stlačením tlačidla. Zvyšok zariadi vlastný operačný systém vozidla. Vodičovi pomôže s parkovaním aj dátový prenos medzi vozidlom a nabíjacou stanicou prostredníctvom WiFi siete.

 

Zariadenie na indukčné nabíjanie sa môže používať bez ohľadu na poveternostné podmienky. Na dodávku energie nemá negatívny vplyv ani dážď či sneh. Všetky časti indukčného systému sú chránené, takže primárna cievka sa môže nainštalovať aj vonku. Okolité elektromagnetické žiarenie počas nabíjania je absolútne minimálne. Priestor medzi primárnou a sekundárnou cievkou sa neustále monitoruje a ak by sa medzi nimi objavil nejaký cudzí objekt, tak nabíjací proces sa automaticky zastaví.

 

Rovnako ako v prípade dnešných nástenných nabíjacích staníc, aj indukčné nabíjanie sa bude dať v budúcnosti monitorovať a ovládať cez mobilný telefón. Vodič si pomocou aplikácie môže online zistiť aktuálny stav batérie alebo čas, ktorý zostáva do jej kompletného nabitia.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  bmw



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok