MNÍCHOV - Nemecká automobilka BMW predala v marci po prvý raz viac než 200.000 vozidiel svojej kmeňovej značky. Informovala o tom agentúra DPA.
Odbyt značky BMW v marci medziročne vzrástol o 2,9 % na 201.000 áut. Celkovo sa predaj koncernu zvýšil o 3,5 % na 240.659 vozidiel značiek BMW, Mini a Rolls-Royce.
To bol "najlepší mesačný predaj všetkých čias", uviedol riaditeľ predaja automobilky Ian Robertson, ktorý je optimistický aj do budúcnosti. "Verím, že v globálnom meradle bude tento pozitívny trend pokračovať aj v ďalšom priebehu roka."
Motorom expanzie bol v marci predovšetkým dopyt po novom modeli Mini Clubman. Celkovo predaj Mini vyskočil o 6,6 %.
Za celý prvý štvrťrok predaj koncernu BMW vďaka vysokému dopytu v Európe a Ázii vzrástol o 5,9 % na 557.600 áut. Naopak, v Amerike predaj výrazne klesol.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies