Dve sedačky, dve turba, 659 koní, 12 valcov, 44 miliónov korún a 12 vyrobených kusov. To sú základné čísla, ktoré však Bentley Mulliner Bacalar nevystihujú tak dokonale, ako by sa mohlo zdať.
Tiež je tu dizajn. Pamätáte si na koncept EXP 100 GT, ktorý Bentley odhalil vlani pri príležitosti 100 rokov od svojho založenia?
Unikátnosť takmer vo všetkom
Berte Bacalar ako jeho sériovú variantu, hoci je to roadster, na rozdiel od konceptu, ktorý mal pevnú strechu. Obe autá však boli vyvíjané zároveň.
"Veľa sme sa sústredili na to, aby kokpit obklopoval posádku, a to aj spoza sedadiel. Táto časť, každý jej detail, bol vytvorený úplne na čistom liste papiera. Chcel som niečo, čo nie je možné vyrábať v bežnej sériovej výrobe," komentoval voz JP Gregory, šéf vonkajšieho dizajnu značky.
Unikátne je na tomto aute takmer všetko, až na dva detaily - kľučky, to aby dobre fungoval bezkľúčový prístup, a stred volantu kvôli airbagu. Zvyšok vznikol len pre Bacalar. Tí pozornejší si všimnú aj tlačidiel z "bežného" Continentalu GT, avšak aj tá dostala nový povrch.
5000-ročné drevo
Z materiálov v interiéri Bacalar je najzaujímavejšie použitie 5000 rokov starého dreva - z rieky z oblasti Fenlands na východe Anglicka. Zvyšok, ako prírodná vlna zo Škótska, je proti drevu nepodstatná.
Pod kapotou je známy šesťlitrový dvanásťvalec, avšak jeho výkon vzrástol na 659 koní; krútiaci moment zostal na 900 N.m. Bacalar tak zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a maximálka je cez 320 km / h.
A ako už asi tušíte, hoci z britského webu Autocar poznáme cenu 1,5 milióna libier, tj. cca 43,97 milióna korún, táto informácia nie je príliš podstatná - všetkých dvanásť kusov už má svojich majiteľov.
Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš
účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.