BRATISLAVA - Myšlienka obnovenia značky Made in Czechoslovakia na tretích trhoch by mohla byť pre strojárov zaujímavá.
Povedal pre TASR prezident Zväzu strojárskeho priemyslu SR Alexej Beljajev. "Všetko, čo pomôže obchodu, môže byť dobré. V mnohých štátoch ani nezaregistrovali, že sa Československo rozdelilo. Túto iniciatívu by som nehodnotil negatívne," dodal Beljajev. Podľa šéfa strojárov je to prirodzené, pretože veľa slovenských firiem patrí medzi českých subdodávateľov. "Ide najmä o energetiku a o projekty, kde sa vyžadujú väčšie investičné celky. Často by sme sami nemali na to, aby sme takéto veľké dodávky realizovali. Preto by to nemuselo byť zlé," upozornil Beljajev.
O renesancii značky Made in Czechoslovakia hovoril premiér Robert Fico koncom novembra počas návštevy Prahy. Aj premiér tvrdí, že v niektorých regiónoch sveta si stále nevšimli rozdelenie Československa a nerozumejú označeniam ako Made in Slovakia alebo Czech Made.
"Sú krajiny v Ázii či v Afrike, kde by sme sa radi postavili so zaužívanou značkou z minulosti a spoločne ponúkali produkciu našich firiem," povedal Fico po návrate z pracovnej návštevy Česka. V Prahe ponúkol českému premiérovi Jiřímu Rusnokovi, aby spolu tento projekt odprezentovali v jednej z takýchto krajín už začiatkom budúceho roka. "Povedal, že keď bude vo funkcii, veľmi rád by takúto cestu podstúpil," uviedol Fico.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies