BRATISLAVA - Tohtoročný Bažant Kinematograf prilákal spolu 46-tisíc ľudí. Špeciálne autobusy sa od 1. júla do 9. septembra zastavili vo viac ako 30 mestách, kde podujatia navštívilo spolu približne 35-tisíc ľudí.
Medzi zastávkami boli aj dva festivaly - trenčianska Pohoda a Vrbovské vetry. Filmovú kolekciu v rámci pojazdného letného kina tvorilo tradične päť slovenských a päť českých snímok. Bonusom boli krátke filmy Ondreja Rudavského.
Najnavštevovanejšími mestami 13. ročníka sa stali Trnava (2 830), Prievidza (2 650) a Ružomberok (2 570). Najobľúbenejšími filmami podľa návštevnosti boli Traja bratia (2014) a Trabantom až na koniec sveta (2014), oba videlo približne 7700 divákov a diváčok. Díra u Hanušovic (2014) prilákala 6500 ľudí, snímky 38 (2014) a Zakázané uvoľnenie (2014) si prišlo pozrieť okolo šesťtisíc filmových fanúšičiek a fanúšikov. Projekcie na festivale Bažant Pohoda navštívilo približne tisíc ľudí.
Pod hlavičkou Bažant Kinematografu sa konalo aj letné kino na Magio pláži v Bratislave. Odštartovalo 14. júla dokumentom Amy (2015) a 20. augusta ho ukončila slovenská premiéra českého filmu Kobry a užovky (2015). Spolu 25 filmových večerov na pláži si prišlo užiť približne 11-tisíc návštevníkov. Bažant Kinematograf sa konal opäť bez vyberania vstupného. "Bažant Kinematograf už po trinásty raz dokázal, že je na Slovensku naozaj jedinečným projektom, ktorý približuje divákom domácu česko-slovenskú filmovú tvorbu a prináša im romantický zážitok putovného kina pod hviezdami. V dnešnom svete multiplexov a 3D zážitkov naše kino dýcha pravou nostalgiou a neopakovateľnou atmosférou a sme radi, že to vedia diváci naprieč celým Slovenskom oceniť, o čom svedčí aj vynikajúca návštevnosť. Verím, že tento krásny projekt bude ešte dlho pokračovať," uviedol marketingový manažér spoločnosti Heineken Slovensko Michal Sivko.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies