Bankovú ombudsmanku doteraz oslovilo takmer 14 500 ľudí

NETKY.SK • 20 September 2016, 10:34 • 2 min
Bankovú ombudsmanku doteraz oslovilo takmer 14 500 ľudí

BRATISLAVA - Služby bankového ombudsmana v minulom roku využilo 2 358 klientov bánk. V roku 2014 sa na bankovú ombudsmanku Evu Černú obrátilo 2 564 ľudí.

slovakia

left justify in out

Prostredníctvom osobných, telefonických a emailových konzultácií sa vlani zaujímali najmä o bezpečnostné zásady pri používaní platobných prostriedkov, refinancovanie úverov či poradenstvo pri riešení problémov so splácaním úverov. Od založenia inštitútu sa na bankového ombudsmana doteraz obrátilo takmer 14 500 ľudí, uviedla banková ombudsmanka Eva Černá.


Bankový ombudsman vlani prešetroval 373 oficiálnych podnetov klientov voči bankám. V prospech klienta bolo vybavených 94 z prešetrovaných podnetov. Materiálna satisfakcia dosiahla vo forme vrátenia či odpustenia poplatkov alebo zľavy z úrokovej sadzby takmer 15 tis. eur, pričom v roku 2014 to bolo 11 tis. eur. Pochybenie banky nebolo vlani v rámci konania pred bankovým ombudsmanom objektívne dokázané v 74 prípadoch.


Inštitút Bankového ombudsmana bol zriadený po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007 Slovenskou bankovou asociáciou. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankami a ich klientmi. Pôsobnosť ombudsmana sa vzťahuje na banky, pobočky zahraničných bánk a sporiteľne, ktoré sú členmi SBA a ktoré sa zaviazali dodržiavať Etický kódex bánk v oblasti ochrany spotrebiteľa.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies