Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Máte problémy so zaspávaním, a hoci ste už skúsili kadečo, nič z toho príliš dobre nefungovalo?
Máte problémy so zaspávaním, a hoci ste už skúsili kadečo, nič z toho príliš dobre nefungovalo?
28.01.2020 17:56 Zdravie
Ako zaspať za pár minút podľa vojakov a metódy doktora z Harvardu?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.01.2020 17:56 Zdravie

Ako zaspať za pár minút podľa vojakov a metódy doktora z Harvardu?



Máte problémy so zaspávaním, a hoci ste už skúsili kadečo, nič z toho príliš dobre nefungovalo? Potom vyskúšajte uvedomelé dýchanie, na základe ktorého vznikla aj metóda 4-7-8 absolventa z Harvardu doktora Andrewa Weila, ktorá by mala zafungovať do minúty. A ak ani tá nezaberie, potom skúste trik amerických vojakov.


Metóda 4-7-8 vychádza z dýchacích techník východnej medicíny. Funguje veľmi dobre nielen pre urýchlenie zaspania, ale aj na celkové upokojenie mysle kedykoľvek počas dňa pri stresových situáciách. Pôsobí v podstate na centrálny nervový systém ako sedatívum.

 

Ide len o presné intervaly

Tajomstvo tejto metódy pritom spočíva v presnom intervale nádychu, zadržania dychu a následného výdychu.

 

Vďaka tomu sa do tela dostane viac kyslíka, ktorý sa lepšie vstrebe a z tela sa následne uvoľní aj viac oxidu uhličitého.

 

V dôsledku toho dôjde k poklesu srdcovej frekvencie a vplyvom chemických reakcií v mozgu aj k upokojeniu mysle.

 

Ako na to?
1. Umiestnite špičku jazyka na horné podnebie a držte ju tam.
2. Vykonajte nádych nosom na 4 sekundy.
3. Následne zadržte dych na 7 sekúnd.
4. Vydychujte ústami po dobu 8 sekúnd.
5. Celý postup opakujte štyrikrát alebo do tej doby, než zaspíte.

 

 

Ako zaspať podľa amerických vojakov?
Vojaci mnohokrát musia zaspať v nepríjemných podmienkach - v zime, mokre, hluku, čo nie je vôbec jednoduché, napriek tomu sa im to darí.

 

Pomáha im k tomu metóda, ktorú vymysleli psychológovia z americkej Námornej predletovej školy, uvádza Daily Mirror.

 

Ako?

1. Uvoľnite tvárové svaly vrátane čeľuste, jazyka a svalov okolo očí.
2. Uvoľnite ramená a následne i celé ruky.
3. Vydýchnite a uvoľnite hrudník.
4. Na záver uvoľnite aj postupne obe nohy.
5. Následne nastáva druhá fáza

6. Snažte sa myslieť na niečo, čo vás upokojuje, napríklad ako ležíte v loďke, ktorá pláva po pokojnom jazere, nebo je modré a všade okolo panuje úplné ticho. Alebo sa mysľou preneste do čiernej miestnosti a predstavte si, ako ležíte v hojdacej sieti.
7. Ak nič z toho nezaberie, potom si začnite opakovať stále dookola slovo: nemysli, nemysli... minimálne po dobu 10 sekúnd.

8. Na podobnom princípe je založený aj záver lekcie jogy, ktorý vždy patrí k hlbokej relaxácii v pozícii Savasana, pri ktorej ležíte na chrbte tak, aby vám to bolo čo najviac pohodlné, pravidelne dýchate a pomaly uvoľňujete jednotlivé partie od dolných končatín cez brucho a hrudník až po hlavu. V športovom žargóne ide o progresívnu svalovú relaxáciu.



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok