Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
21. nov. 2019Elvíra
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
29.03.2017 09:19 Relax
Ako zahnať jarnú únavu: Veľa pohybu, vitamínov a zmena jedálníčka
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
29.03.2017 09:19 Relax

Ako zahnať jarnú únavu: Veľa pohybu, vitamínov a zmena jedálníčka



BRATISLAVA - Jarnej únave sa dá predchádzať.


Pomôžu pohyb, vitamíny a voda, radí Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR. Prechody ročných období horšie znášajú starší či meteosenzitívni ľudia. Treba chodiť čo najviac peši, odporúčajú hygienici. Napríklad, výťah možno zameniť za schody. "Alebo vystúpte z autobusu o jednu zastávku skôr," uvádza ÚVZ SR.

 

Do formy sa možno dostať rýchlejšou prechádzkou. Postupne si však treba pridávať minúty a chôdzu striedať s ľahkým behom. V práci zase netreba zabúdať na pravidelné prestávky, počas ktorých si človek uvoľní celé telo. Hygienici odporúčajú urobiť si voľno pätnásť minúť po každých dvoch hodinách.

 

"Pracujúci by si mal vtedy uvoľniť šiju pomalým krúžením hlavy do strán. Chrbát a nohy treba vystrieť a zápästia precvičiť," informuje ÚVZ SR. Prestávku odporúčajú hygienici ukončiť hlbokými nádychmi a výdychmi, ktoré sa opakujú aspoň päťkrát.

Únavu môžu zahnať aj ľahšie jedlá, napríklad dusené na pare, hydinové mäso a ryby. Mastným a vyprážaným pokrmom sa treba vyhnúť.

 

"Telu prospieva zelenina a ovocie," radí ÚVZ SR. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča zjesť každý deň päť dávok ovocia a zeleniny. Ovocie treba konzumovať skôr dopoludnia, zelenina je bez časových obmedzení. Viac zeleniny a ovocia na tanieri prospieva aj duševnému zdraviu, ľahšie sa človek zbavuje i nadbytočných kíl.

 

Presladené nápoje organizmu na sile nedodajú. Ideálnym nápojom je voda či nesladené čaje. Možno ich striedať so šťavami aj minerálnymi vodami. "Ak na pitie človek zabúda, ráno by si mal dať na stôl dvojlitrovú fľašu vody a postupne z nej po celý deň popíjať," vysvetľuje ÚVZ SR.

 

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok