Ako postupovať v prípade dopravnej nehody

NETKY.SK • 18 Január 2011, 12:55 • 2 min
Ako postupovať v prípade dopravnej nehody

Ako postupovať v prípade dopravnej nehody

slovakia

left justify in out

img

Rastúca motorizácia prináša so sebou aj nárast dopravných nehôd. Máloktorý účastník však vie, ako postupovať pri takejto nepríjemnej udalosti a čo sa vlastne za dopravnú nehodu považuje.
Podľa § 64 ods. 1 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke sa za dopravnú nehodu považuje udalosť v cestnej premávke, ktorá sa stane v priamej súvislosti s premávkou vozidla a pri ktorej sa usmrtí alebo zraní osoba, poškodí sa cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie, uniknú nebezpečné veci alebo na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí alebo na inom majetku vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona, čo predstavuje približne 4000 eur.
Za dopravnú nehodu sa považuje aj škodová udalosť, pri ktorej sa účastníci nedohodli na jej zavinení, ak je vodič pod vplyvom alkoholu, alebo inej návykovej látky, alebo ak účastník škodovej udalosti nezastavil bezodkladne svoje vozidlo, nepreukázal svoju totožnosť inému účastníkovi škodovej udalosti, či mu neposkytol údaje o poistení vozidla.
Podľa Jána Mackoviča z Allianz-Slovenskej poisťovne, a.s., každé motorové vozidlo musí mať zo zákona tzv.povinné zmluvné poistenie.  Havarijné poistenie je dobrovoľné.
V prípade povinného zmluvného poistenia poškodený môže škodu spôsobenú vinníkom poisteným v Allianz - Slovenskej poisťovni nahlásiť telefonicky, prostredníctvom internetu i osobne na ktorejkoľvek pobočke a uplatniť si tak nárok na náhradu škody. V prípade poškodeného vozidla bude poškodenému odporučený vhodný opravca a poisťovňa zabezpečí obhliadku poškodeného vozidla, odborne posúdi a vypočíta výšku skutočnej škody na vozidle v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka. Pri obhliadke vozidla poradí poškodenému a nájde pre neho optimálny spôsob riešenia jeho škody (oprava v servise, rozpočet nákladov na opravu a pod.). Súčasne mu poisťovňa poskytne informácie o ďalšom priebehu likvidácie jeho škodovej udalosti.
V prípade havarijného poistenia môže klient škodu nahlásiť osobne, telefonicky, prostredníctvom internetu (najneskôr do 15 dní od jej vzniku) a uplatniť si tak nárok na poistné plnenie z vlastného havarijného poistenia. Poškodené vozidlo bude obhliadnuté buď priamo u opravcu alebo na dohodnutom mieste technikom poisťovne, ktorý odborne posúdi a vypočíta výšku nákladov na opravu v zmysle ustanovení poistnej zmluvy z havarijného poistenia.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies