BRATISLAVA - Piate zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) sa konalo 22. mája. AK RPR ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posudzovala sťažnosti na 13 reklám s cieľom zistiť, či došlo k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR.
Pre TASR to uviedla výkonná riaditeľka RPR Eva Rajčáková.
Arbitrážna komisia na tomto zasadnutí konštatovala porušenie etického kódexu v jednom prípade. Išlo o internetovú reklamu "Hľadáte krbovú vložku?" od spoločnosti ZEN – Zelená energia.
"Rada dostala sťažnosť od fyzickej osoby, ktorá namieta voči vizuálu reklamy umiestnenej na Facebook fan page spoločnosti ZEN- Zelená energia, s.r.o. Sťažovateľ považuje vizuál reklamy, na ktorom je vyobrazená modelka s hlavou v krbe za urážajúci a sexistický," uviedla Rajčáková.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a reklama je v rozpore s pravidlami etického kódexu.
"AK RPR v danom prípade uznala námietky sťažovateľa a zastáva názor, že využitie predmetného zobrazenia nie je v súlade s cieľom reklamy, ani s produktom, ktorý zadávateľ prostredníctvom reklamy propaguje, teda vykurovaciu techniku, krby a krbové vložky," uvádza Rajčáková.
"Zobrazenie modelky vrátane jej polohy a štylizácie považuje AK RPR za degradujúce a dehonestujúce a v rozpore so všeobecnými normami mravnosti a slušnosti, ako aj podmienkami, ktoré Kódex na zobrazenie ľudského tela v reklame kladie, a preto vyhodnotila reklamu ako porušujúcu Kódex a sťažnosť ako opodstatnenú," uzatvára.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies