Aj počas dovoleniek si ľudia môžu zabezpečiť príjem zásielok

NETKY.SK • 26 Júl 2013, 11:51 • 2 min
Aj počas dovoleniek si ľudia môžu zabezpečiť príjem zásielok

BRATISLAVA - Zákazníci Slovenskej pošty sa ani v čase dovolenky nemusia obávať o svoje zásielky. Pošta ponúka svojim klientom viacero možností, ako si počas neprítomnosti môžu príjem zásielok zabezpečiť, informuje hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.

slovakia

left justify in out

Ľuďom, ktorí trávia dovolenku napríklad na chalupe na Slovensku, ponúka pošta službu Doposielanie zásielok. Zásielky bude pošta posielať na oznámenú adresu počas obdobia, ktoré si adresát určí. Týka sa to aj poštových peňažných poukazov. O službu je možné požiadať na ktorejkoľvek pošte tlačivom, ktoré je k dispozícii, aj na internetovej stránke www.posta.sk, a to najmenej päť pracovných dní pred požadovaným začiatkom doposielania. K tejto žiadosti sa môžu so súhlasom adresáta – fyzickej osoby - pripojiť aj osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Za túto službu vyberá pošta od fyzických osôb sumu štyri eurá za mesiac. 

Pošta myslí aj na bezpečnosť svojich klientov, hovorí Pondelová. Preplnené schránky počas letných dovoleniek často signalizujú zlodejom, že ich majiteľ práve nie je doma. "Ak zákazník nechce mať počas dovolenky preplnenú poštovú schránku, existuje možnosť, aby mu počas jeho neprítomnosti pošta nedoručovala zásielky do poštovej schránky," dopĺňa hovorkyňa Slovenskej pošty. Záujemca môže na svojej pošte požiadať o službu PostBOX, to znamená, že si poštu po návrate z dovolenky prevezme pri priehradke pošty. Zásielky ukladajú na pošte počas plynutia ich odbernej lehoty, ktorá je štandardne 18 kalendárnych dní. Stačí na pošte vyplniť jednoduchú žiadosť. K žiadosti sa so súhlasom adresáta môžu pripojiť osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Táto služba stojí 2,50 eura na mesiac. 

Okrem zásielok určených do vlastných rúk môžu zapísané zásielky, ktoré sa vydávajú proti podpisu, v prípade neprítomnosti adresáta preberať aj osoby, ktoré bývajú s adresátom v tom istom rodinnom dome či byte a dovŕšili 15 rokov. Ďalej môže dané zásielky preberať splnomocnená osoba, rodič za maloletého adresáta, resp. opatrovník za adresáta, ktorý bol pozbavený spôsobilosti. Tieto osoby môžu preberať aj zásielky určené do vlastných rúk. Splnomocnenie si zákazníci Slovenskej pošty môžu vybaviť na ktorejkoľvek pošte vyplnením žiadosti, ktorá je k dispozícii na poštách i na stránke www.posta.sk, nevyhnutné je však preukázať sa dokladom totožnosti. Žiadosť o splnomocnenie môže namiesto adresáta prerokovať na pošte aj osoba, ktorú adresát poveril, žiadosť však musí byť potvrdená adresátom. V splnomocnení je možné uviesť, že sa vzťahuje aj na preberanie zásielok Do vlastných rúk. Splnomocnenec môže preberať poštu na doručovacom mieste adresáta i na pošte. Zákazník môže na preberanie zásielok na jeden preukaz splnomocniť až tri osoby. Na základe žiadosti pošta vystaví Preukaz splnomocnenca. Ak si splnomocnenie vyhotoví zákazník sám, musí byť overené notárom, uzatvára hovorkyňa Slovenskej pošty.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona