Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
23. apr. 2019Vojtech
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
04.02.2019 19:23 Relax
Aj medzi zeleninou môžme nájsť to naj
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
04.02.2019 19:23 Relax

Aj medzi zeleninou môžme nájsť to naj



BRATISLAVA – Bez zeleniny sa jednoducho nedá žiť. Už od útleho detstva sme v škôlkach a doma vedení k tomu, aby sme sa zdravo stravovali. No a zelenina je neoddeliteľnou súčasťou takejto stravy.


Nič na svete nie je rovnaké, a preto aj nie každá zelenina obsahuje rovnaké množstvo živín, ktoré jej skonzumovaním prijímame do tela. V tomto článku sme sa preto rozhodli oboznámiť vás s top 5 druhov zeleniny, ktoré sú pre naše zdravie to naj.

 

Mrkva
Patrí medzi dvojročné byliny z rodu petržlenových. Veľmi dôležitý je poznatok je, že varená mrkva obsahuje v porovnaní so surovou 2x toľko karoténu, ktorý je prospešný pre naše zdravie, pretože sa podieľa na tvorbe vitamínu A -  je nevyhnutný na neporušenú funkciu epitelov, rast kostí, správnu funkciu očnej sietnice a počas tehotenstva a pri dojčení. Podporuje rast, pomáha normálnej funkcii žliaz a rezistencii voči infekciám.

 

 

Sladká paprika
Možno sa budete diviť, ale na farbe papriky záleží. Červené a žlté obsahujú totiž 2x viac vitamínu C ako papriky zelené. Zelená farba na vonkajšom obale pri ovocí a zelenine predstavuje poväčšine nezrelý plod. Tmavé papriky počas varenia získavajú zelenú farbu, preto si ich krásu viete najlepšie využiť pri tvorbe šalátov.

 

 

Rajčiny
Prišli k nám pôvodne z Južnej Ameriky. Sú zdrojom viacerých vitamínov a sviežosti. Naša geografická poloha je pre ne ako stvorená, preto ich vieme pestovať ako vonku, tak aj vnútri. Konzervované rajčiny sú jednou z mála zeleniny, ktorá si aj behom procesu spracovania uchováva niektoré potrebné živiny.

 

 

Cibuľa
Je silné a prirodzené antibiotikum. Pri bolestiach v krku preto odporúčame žuvať plátok surovej cibule ešte predtým, ako vyskúšate nejakú chémiu. Červená cibuľa obsahuje veľa flavonoidov. Sú významnými prírodnými látkami, ktoré majú preukázateľný protizápalový, protivírusový a antioxidačný účinok.

 

 

Brokolica
Konzumovať by sa mala najlepšie ako varená, a to len asi 4 minúty kým nie je krehká. Vývar z brokolice sa dá navyše použiť na tvorbu omáčky, či studeného nápoja. Teploty sa nebojte, aj jej studená zložka obsahuje dostatočnú dávku živín.

 



reklama


Zdroj: L.Č. netky.sk

Foto:  Piabay, Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok