Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Maroš
Šefčovič

Ivan
Zuzula

Jozef
Menyhárt

Martin
Daňo
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
15. feb. 2019Pravoslav
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
04.02.2019 19:23 Relax
Aj medzi zeleninou môžme nájsť to naj
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
04.02.2019 19:23 Relax

Aj medzi zeleninou môžme nájsť to naj



BRATISLAVA – Bez zeleniny sa jednoducho nedá žiť. Už od útleho detstva sme v škôlkach a doma vedení k tomu, aby sme sa zdravo stravovali. No a zelenina je neoddeliteľnou súčasťou takejto stravy.


Nič na svete nie je rovnaké, a preto aj nie každá zelenina obsahuje rovnaké množstvo živín, ktoré jej skonzumovaním prijímame do tela. V tomto článku sme sa preto rozhodli oboznámiť vás s top 5 druhov zeleniny, ktoré sú pre naše zdravie to naj.

 

Mrkva
Patrí medzi dvojročné byliny z rodu petržlenových. Veľmi dôležitý je poznatok je, že varená mrkva obsahuje v porovnaní so surovou 2x toľko karoténu, ktorý je prospešný pre naše zdravie, pretože sa podieľa na tvorbe vitamínu A -  je nevyhnutný na neporušenú funkciu epitelov, rast kostí, správnu funkciu očnej sietnice a počas tehotenstva a pri dojčení. Podporuje rast, pomáha normálnej funkcii žliaz a rezistencii voči infekciám.

 

 

Sladká paprika
Možno sa budete diviť, ale na farbe papriky záleží. Červené a žlté obsahujú totiž 2x viac vitamínu C ako papriky zelené. Zelená farba na vonkajšom obale pri ovocí a zelenine predstavuje poväčšine nezrelý plod. Tmavé papriky počas varenia získavajú zelenú farbu, preto si ich krásu viete najlepšie využiť pri tvorbe šalátov.

 

 

Rajčiny
Prišli k nám pôvodne z Južnej Ameriky. Sú zdrojom viacerých vitamínov a sviežosti. Naša geografická poloha je pre ne ako stvorená, preto ich vieme pestovať ako vonku, tak aj vnútri. Konzervované rajčiny sú jednou z mála zeleniny, ktorá si aj behom procesu spracovania uchováva niektoré potrebné živiny.

 

 

Cibuľa
Je silné a prirodzené antibiotikum. Pri bolestiach v krku preto odporúčame žuvať plátok surovej cibule ešte predtým, ako vyskúšate nejakú chémiu. Červená cibuľa obsahuje veľa flavonoidov. Sú významnými prírodnými látkami, ktoré majú preukázateľný protizápalový, protivírusový a antioxidačný účinok.

 

 

Brokolica
Konzumovať by sa mala najlepšie ako varená, a to len asi 4 minúty kým nie je krehká. Vývar z brokolice sa dá navyše použiť na tvorbu omáčky, či studeného nápoja. Teploty sa nebojte, aj jej studená zložka obsahuje dostatočnú dávku živín.

 



reklama


Zdroj: L.Č. netky.sk

Foto:  Piabay, Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok