PARÍŽ - Letecké spoločnosti z Perzského zálivu šliapu na päty hlavným európskym aerolíniám, najmä Air France-KLM a nemeckej Lufthanse. Informuje o tom agentúra DPA.
Francúzi sa spolu s Holanďanmi rozhodli proti tlaku z Blízkeho východu brániť novou ofenzívou. Air France-KLM založí dcérsku spoločnosť, ktorá bude lietať na veľmi dlhých linkách. Pripravovaná divízia, ktorej názov nie je ešte známy, však nebude nízkonákladová, akú sú Eurowings Lufthansy.
"Status quo nie je nijakým riešením," uviedol nový šéf Air France-KLM Jean-Marc Janaillac vo štvrtok (3.11.). Nová spoločnosť má prispieť k zvýšeniu rentability centrály dopravného koncernu. Janaillac dodal, že sa konkurencia v posledných rokoch zmenila, preto sa Air France-KLM teraz musí stať na trhu jej "vyzývateľom". V súlade s tým sa stala inovatívnou.
Nová spoločnosť bude mať do roku 2020 desať lietadiel a "musí začať lietať čo najskôr, ako to bude len možné. Aby sa znížili jej náklady, bude treba, aby určité ústupky urobili aj jej zamestnanci. Piloti prídu z Air France, ale pracovné podmienky sa prispôsobia situácii na pracovnom trhu," povedal Janaillac. Pre palubný personál chce zaviesť odlišné pracovné podmienky, než aké sú v Air France-KLM.
Šéf koncernu riskuje, že sa dostane do konfliktu s odbormi. Tí sa v minulosti úporne bránili reštrukturalizačným plánom vedenia. Nimi chcelo znížiť prevádzkové náklady, ktoré boli v porovnaní s konkurenciou vysoké.
V doprave cestujúcich na veľmi dlhých tratiach koncern stratil podiel na trhu. V budúcnosti by mal na nich dosiahnuť asi 30 % svojich celkových ročných tržieb. Do roku 2020 by mal koncern Air France-KLM prepraviť ročne 100 miliónov cestujúcich. Vlani využilo jeho služby 79 miliónov osôb.
V treťom štvrťroku dosiahli aerolínie tržby 6,9 miliardy eur. Výsledok bol medziročne horší o 5 %. Prevádzkový zisk napriek lacnejšiemu palivu však klesol až o 15 % na 745 miliónov eur. Čistý zisk však vzrástol o 13 % na 544 miliónov eur. Na celkový hospodársky výsledok mali vplyv aj odpisy a pokles kurzu eura voči iným menám, najmä doláru.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies